j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us

Terms Of Use

Orders

HUR LÅNG TID TAR DET ATT TA EMOT MIN BESTÄLLNING?

King Elisabeth brukar vanligtvis levereras i 1-5 arbetsdagar (mån-fre) Sedan är det upp till fraktbolaget. Om du har bråttom vänligen kontakta oss vi mail så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig att få din vara i tid.

HUR LÅNG TID TAR DET ATT TA EMOT SKRÄDDARSYDDA SMYCKEN?

Skräddarsydda smycken görs på beställning och kommer därför att ta längre tid att leverera än våra produkter från vår smyckeskollektion. Skräddarsydda smycken skickas i 2-6 veckor på grund av den extra tid som behövs för att skapa smycken. Alla våra bröllops och vigselringar görs på beställning och är unika, så det kan ibland vara utmanande att hålla jämna steg med den höga efterfrågan på vår produkt. Men vi gör vårt bästa för att tillverka ditt smycke så snabbt som möjligt.

JAG BEHÖVER MITT SMYCKE TILL ETT VISST DATUM

Vissa objekt märkta “i lager” måste fortfarande storleksanpassas för att beställa och är inte “off the rack”. Om du behöver din beställning snabbt var vänligen kontakta oss innan du beställer och vi kommer att göra vårt bästa för att möta dina behov!

HUR VET JAG OM MIN BESTÄLLNING BLEV MOTTAGEN?

När din beställning har skickats får du en bekräftelse via e-post och information om hur du spårar ditt paket. När du gör din beställning skickas ett meddelande till dig via e-post.

JAG GJORDE ETT MISSTAG. KAN JAG ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

För att skicka dina objekt så snabbt som möjligt börjar vi arbeta på din beställning omedelbart efter att det har bekräftats i vårt system. På grund av den snabba och strömlinjeformade karaktären hos denna process kan vi sällan göra ändringar i en order efter att den har placerats. Men vi kommer ABSOLUT att göra vårt bästa! Skicka ett mail om ärendet så snart som möjligt.

KAN JAG GÖRA EN “SPECIAL” BESTÄLLNING?

Original one-of-a-kind beställningar

Om du letar efter något helt unikt, skräddarsytt för dig, är detta en exklusiv möjlighet att utnyttja vår kreativa process och väcka till liv en inspirerad, originell design enbart efter dina önskemål.

Betalningsvillkor

För skräddarsydda beställningar kräver vi en 50% deposition som bekräftelse på din beställning innan produktionen kan börja. Vid denna punkt kommer du att vara bunden till detta köp och ordern kan inte annulleras. Återstoden måste då betalas i sin helhet före sändning av ordern. Betalning kan göras med betalkort, kreditkort, Klarna eller banköverföring. Varorna förblir egendom King Elisabeth smycken tills de betalats i sin helhet. Tidsramar för skräddarsydda smycken Skräddarsydda föremål tar att ta 2-6 veckor att producera, beroende på komplexiteten i personaliseringen. Men vi strävar efter att avsluta projekten så snabbt vi kan då vi vet att våra kunder är ivriga över att få sina färdiga juveler.

JAG ALDRIG MOTTAGEN EN BEKRÄFTELSE EMAIL. VAD SKA JAG GÖRA?

Om du inte har fått ett e-postmeddelande om orderbekräftelsen är det troligt att resultatet av en eller två saker:

  • Din beställning var aldrig registrerats och bearbetas.
  • Du har angett en felaktig e-postadress med din beställning.

Om du är säker på att den e-postadress som är kopplad till din beställning är korrekt, kontrollera skräppostmappen i din e-post för att se om din orderbekräftelse ligger där. Om du fortfarande inte kan hitta en orderbekräftelse, vänligen maila eller ring vår kundtjänst:

E-post: info@kingelisabeth.se
Telefon: 0046733633406

INGÅR MOMSEN I PRISET?

Om du besöker våra webbplatser för länder inom EU ingår moms i det pris som visas. Observera att för inköp utanför Europa är priserna exklusive lokala tullavgifter. Dessa avgifter kommer att tas ut av de lokala tullmyndigheterna, vanligtvis av det förtag som transporterar varorna.

leverans & returer

ACCEPTERAR DU RETUR ELLER UTBYTEN?

Vi försöker hålla returer och utbyten så enkelt som möjligt. Så länge de uppfyller våra kriterier bör det inte vara några problem alls att återvända eller byta ut dem. Här är vad du bör veta:

  • Returer måste vara helt nya skick, med originalförpackning och inköpsbevis.
  • Returer måste postas för retur inom 14 dagar efter leverans till dig.
  • Kunden ansvarar för returfraktkostnaden. Kunden ansvarar även för varorna tills den anländer till King Elisabeth, så se till att skicka returen rekommenderad.

Inga utbyten eller återbetalningar på inköp som är undantagna från både bidrags- och utbytespolicyer, såvida de inte är strukturellt felaktiga, är:

  • Produkter producerade på beställning
  • Skräddarsydda smycken

Vi strävar efter att alltid bli bättre. Vi skulle vilja höra varför du returnerar dina smycken så att vi kan fortsätta att förbättra oss. Om det är något du är missnöjd med, låt oss veta så att vi kan fixa detta för dig och andra kunder.

KAN JAG RETURNERA MINA SKRÄDDARSYDDA SMYCKEN?

Tyvärr är uppdragsbaserade smycken och anpassade beställningar (inklusive graverade ringar och speciella ringstorlekar) inte återbetalningsbara. Vi vill att du älskar din produkt. Om objektet är skadat eller om vi gjorde ett misstag, kommer vi att arbeta med dig för att fixa det. Om du behöver storleksändring, eller behöver ytterligare arbete till perfektion på ditt smycke, vänligen maila info@kingelisabeth.se. Det är kundens ansvar att delge oss rätt storlekar. Om du inte är helt säker på din ringstorlek kontakta oss befor köp så att vi kan hjälpa dig.

Om objektet visar sig vara felaktigt förbehåller King Elisabeth sig rätten att först reparera artikeln eller göra om artikeln åt dig. We aim to please!

JAG HAR PROBLEM MED MINA SMYCKEN, VAD SKA JAG GÖRA?

Vi är mycket ledsna att höra att du har problem! Vi har arbetat hårt för att göra vår produkt så hållbar som möjligt, men vi vet att saker händer ibland. Vi erbjuder en ettårig garanti mot tillverkarens defekter och reparera eller ersätter dig för varan. Observera att slitage vid normal användning inte betraktas som ett fel. Detta inkluderar ytrepor, oxidation bleknar och missfärgning. För att meddela oss om ett felaktigt föremål eller om dina smycken behöver repareras vänligen maila oss med ditt namn och adress, inköpsbevis, produktuppgifter och ett fotografi av objektet. Vi kommer att återkomma till dig med det bästa sättet att gå vidare och om det blir en kostnad i denna lösning.

MIN BESTÄLLNING SKADADES NÄR DEN KOM, VAD SKA JAG GÖRA?

Skicka ett foto direkt efter att ha fått det skadade paketet till vårt team på info@kingelisabeth.se och inkludera ditt beställningsnummer så att vi kan skicka dig en ny! Gör detta inom 14 dagar efter mottagandet av varorna. Vi skickar ersättningsvaror till dig, förutsatt att varan är tillgänglig. Om vi inte kan ersätta dig med en ny produkt återbetalar vi dig när vi får den defekta varan i gengäld. Kunden ansvarar för
för varorna tills den anländer till King Elisabeth så se till att skicka paketet spårbart.

ERBJUDER DU RETURER/BYTESRÄTT FÖR INTERNATIONELLA ORDER?

Ja och nej. Tyvärr tillhandahåller vi inte förbetalda etiketter för internationella beställningar, men de kan skickas tillbaka på kundens eget avtal om återbetalning eller butiks kredit. Fraktavgiften återbetalas inte.

VAR ÄR MIN ÅTERBETALNING?

När din retur har mottagits skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt och bearbetat din återbetalning. En kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod. Ha tålamod. Det kan ta tid innan din bank postar din återbetalning. JAG RETURNERAT MIN BEORDRA UTOM POST KONTOR FÖRLORAD DEN. King Elisabeth inte kan hållas ansvarig för varor som förlorats eller stulits under frakten så kom ihåg för att returnera smyckena via spårbar post.

KÖPT FRÅN EN ÅTERFÖRSÄLJARE OCH VILL ÅTERLÄMNA

För köp via en av våra återförsäljare ber vi dig kontakta dem direkt för hantering av retur, utbyte eller klagomål.

Frakt policy

Vi skickar över hela världen, och paketet är helt försäkrat tills du har det i handen.

HUR SKICKAR DU I SVERIGE?

Beställningar skickas som ett rekommenderat paket som plockar upp på Postnords leveransställe efter att du fått avi från posten. Vi kan också skicka via Schenker eller DHL.

SKICKAR DU INTERNATIONELLT?

Ja, vi erbjuder internationell frakt. Fraktavgifter beräknas automatiskt för dig under utcheckningen baserat på paketdestination och vikt. Vid leverans utomlands, kontakta oss så ser vi vilken leveransmetod som är bäst för dig. Om du behöver en annan fraktmetod, vänligen kontakta oss innan du beställer, för att diskutera det bästa sättet för oss att få din glittrande nya juveler till dig!

SKICKAR DU MED FEDEX?

Ja, det gör vi.
FedEx International Priority passar dig som har möjlighet att få paket dagtid (leveranstiderna är mellan 08.00-18.00). Detta är en så kallad “dörr-till-dörr”-tjänst, vilket innebär att någon måste vara tillgänglig för att ta emot paketet på den angivna adressen. Här vill vi råda dig vem som kan ta emot paket på ditt jobb för att komma in på din arbetsplats som leveransadress i kassan (ange arbetsplatsnamnet för att underlätta föraren). https://www.fedex.com/ratefinder/home

JAG HAR EN TIDSFRIST FÖR MITT KÖP, KAN DU HJÄLPA MIG?

Om du har ett specifikt datum då du måste ha din beställning kontakta oss innan du gör din beställning så kommer vi att se till att du får dina smycken i tid.

VAR ÄR MITT PAKET?

Du kan spåra din beställning när som helst HÄR

MITT PAKET HAR INTE KOMMIT ÄN! VAD KAN JAG GÖRA?

Leveransdatum garanteras inte. Vi garanterar att vi kommer att skicka din gåva till den adress du anger till oss och det datum du valt (eller inom 1-5 arbetsdagar om du inte väljer något datum). Vi postar via rekommenderad post via Postnord, vilket innebär att din gåva ska anlända 1-3 dagar efter att vi lagt den i posten. Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande med din spårningsinformation när vi skapar e-postetiketten, så att du kan spåra din leverans till slutdestinationen. När paketet väl är i inlämnat till fraktbolaget har vi inte längre kontroll över det. Ibland blir det förseningar av posttjänster , särskilt runt stora helgdagar. Vi är inte ansvariga för dessa förseningar.

VAD HÄNDER MED RETURNERADE PAKET, SKREV JAG FEL ADRESS?

Artiklar som inte kan levereras på grund av en felaktig leveransadress kommer att återutges om och när de returnerats till King Elisabeth Jewellery, och kommer ytterligare fraktkostnader läggas på som avgift. Om adressen ni gett till till oss är ogiltig eller felaktig, kommer posttjänsten att returnera paketet till oss. Vi gör allt vi kan för att validera alla adresser vi skickar till, men kunden bär ansvaret för att tillhandahålla en korrekt leveransadress. Paket tar vanligtvis allt från en vecka till en månad eller mer för att returneras till vår studio.

JAG HÄMTADE ALDRIG UT MITT PACKET, VAD HÄNDER NU?

Ej mottagna paket, kommer att debiteras en avgift på 199 kr de inte omfattas av ångerrätten.

HUR LÄNGE TAR POSTKONTORET FÖR ATT LEVERERA MITT PAKET?

Leveranserna i Sverige tar vanligtvis ca 2 dagar Internationell leverans tar vanligtvis 3-7 dagar. Postnord leveranstid:

sok-leveranstider-brev-utrikes-2019
https://www.postnord.se/en/our-tools/calculate-delivery-times-for-pallets och paket

Observera:
King Elisabeth ansvarar inte för och kommer inte att ersätta eller betala ersättning för förlust av eller skada på objekt som vi skickar om:

  • föremålet beslagtas av tullen eller någon annan myndighet.
  • objektet skickas till ett land där det inte finns någon post- eller kurirtjänst
  • förlust eller skada är resultatet av en händelse utanför vår rimliga kontroll.
  • förlust eller skada uppstår efter leverans.
  • informeras vi av kuriren eller posttjänsten om att din vara har levererats
  • varan godkändes av kunden att skickas utan spårning eller utan försäkring.

HUR MYCKET KOSTAR FRAKTEN?

Alla beställningar

Fri frakt i Sverige

£ 8,50 Europa (5-7 arbetsdagar)
£ 10,50 Nordamerika (7-15 arbetsdagar)
£ 20 Alla andra regioner (15-20 arbetsdagar)

Internationell spårad frakt:

Beställningar över £100

GRATIS | 2-5 arbetsdagar | Spårade

Beställningar under £100

3,50 £ | 2-5 arbetsdagar | Spårade

Betalningsmetoder

HUR KAN JAG BETALA?

Du kan betala med, Betala senare, Slice it, Pay now, Banköverföring, BankKort, Klarna och PayPal

KOMMER JAG ATT HA TULL AVGIFTER FRÅN UTANFÖR SVERIGE?

Potentiellt ja! Alla internationella kunder ansvarar för sina egna tullsatser inom sitt eget land. Kontakta ditt lokala tullkontor för råd om avgifter. Vi tar inte ansvar för fraktavgifter, omsättningsskatter eller importtullar.

BETALNING

Använd din egen omvandlare för de aktuella växelkurserna eftersom vi inte kan svara på e-postmeddelanden som frågar om valutakonverteringar. (Vi använder http://www.xe.com/ för alla våra valutakonverteringsbehov, kolla upp det om du har fastnat). Vi accepterar PAYPAL, och de flesta kredit-och betalkort. Du kan också betala med ditt vanliga kort via Paypal även om du inte har ett PayPal-konto.

ANSVARSFRISKRIVNING

King Elisabeth ansvarar inte för föremål som förlorats eller försenats av kurirer eller postbolag, där rätt porto har tillämpats av King Elisabeth . Om en artikel är markerad som “levererad” och/eller “undertecknad för” av postbolaget har King Elisabeth inget ytterligare ansvar för försändelser, och inget anspråk kan framföras. Om du är osäker på tillförlitligheten hos din lokala posttjänst, och skulle föredra ett alternativt post alternativ, måste du maila oss innan du gör din beställning, så att vi kan erbjuda dig / alternativ, på kundens bekostnad. Observera att slitage vid normal användning inte betraktas som ett fel. Detta inkluderar ytrepor, oxidation bleknar, missfärgningar och lösa ädelstenar. För att meddela oss av ett felaktigt föremål eller om dina smycken behöver repareras vänligen maila oss med ditt namn och adress, inköpsbevis, produktuppgifter och ett fotografi av objektet. Vi kommer att återkomma till dig med det bästa sättet att gå vidare och om det blir en kostnad som förknippas. Vi har gjort allt vi kan för att visa så exakt som möjligt färgerna och bilderna av våra produkter som visas i butiken. Vi kan inte garantera att datorskärmens visning av någon färg kommer att vara korrekt.